BYD започва европейската си инвазия

Броят на китайските коли по пътищата ще се увеличи бързо

Мартин Дешев,
BYD Sealion

BYD

К итайският автомобилен гигант BYD е готов за своята европейска инвазия. След няколко години внимателна подготовка, сега започват реалните действия, съобщава InsideEVs.

Планът на BYD е мащабен и включва нови модели, още брандове, увеличаване на местното производство и повече хибриди. Компанията в момента е 31-ва по продажби в Европа – доста назад в сравнение с амбициите ѝ. През 2024 г. е продала малко под 50 000 автомобила на местния пазар. За сравнение, в общо за целия свят продала 4,27 млн. коли, като едва 417 000 са извън Китай.

Най-продаваният автомобил на BYD в Европа е Atto 3 с 13 727 броя. На второ място е Seal U с 11 721 броя, следван от хечбека Dolphin с 11 452 екземпляра, според данните на Dataforce. По тези показатели, колите са практически екзотика в Европа, но това само мотивира BYD повече.

През октомври т.г. в Унгария ще започне работа първият европейски завод на BYD. А през март 2026 в Турция ще отвори врати и вторият. Общо двата завода ще имат максимален капацитет от 500 000 автомобила годишно, което ясно подсказва амбициите на BYD.

Освен това китайският гигант няма да атакува само масовия пазар с BYD бранда си. Още тази година в Европа идва и премиум брандът Denza, който ще се конкурира с германските луксозни марки. Догодина ще дойде и Yangwang – още един луксозен бранд, който е с фокус към скъпите SUV-ове и спортните коли.

BYD ще подбира внимателно кои модели да предлага в съответните европейски страни. Например в Източна и Южна Европа по-голям фокус ще имат хибридите, защото това са предпочитаните модели в тези пазари пред електрическите. Навлизането в страните ще е постепенно, така че инвазията може да изглежда по-голяма в някои пазари, за сметка на други, но всичко това е внимателно пресметнато от компанията.

коли автомобили електрически автомобил електромобили хибриди BYD